tirsdag 26. oktober 2010

Min første LO på gud vet hvor lang tid....

Jeg har hatt lyst, men ikke tiltak til å scrappe LOs igjen og jeg fikk ett solid spark bak da jeg så utfordringen hos Let's get shabby hvor oppgaven var å dykke ned i syskrinet etter godsaker. Minimum tre ting måtte være med og pyntenåler måtte være med!
Bildene er av min bestemor og hennes syklubb. Bildene er tatt i Målselv og det er så moro å få lov til å scrappe disse skattene.
Arket jeg har brukt er fra Maja Design og her er en haug med alt fra kaffetags til noteark, bokside, jourtnalark, bølgepapp etc.
Det som er autentisk og fra syskrinet er: to hemper klippet av ett gammelt korsett, målestokk for bh'er, gamle knapper, blonder og pyntenåler. Har og brukt hyssing, sytråd rundt hele LOen, sommerfugler og blomst fra Prima, thickers fra AC og minialfa.

24 kommentarer:

Lene sa...

Så koselig at du ble inspirert av vår utfordring !
LO'en din var kjempeflott - elsker alle detaljene fra syskrinet ditt!

Love your sewingbox details !

Thanks for playing along with us at Shabby !

Vibeke sa...

Utrolig vakker LO - så gøy å kunne scrappe slike gamle skatter da!!!

Sasya sa...

absolutely beautiful work!! stunning!!! thanks for playing with Let's Get Shabby!!

hugs*

Unknown sa...

God morgen Renate, Takk for koselige ord (",) Husker ikke helt hvor jeg fant bildene av Mata Hari, men har bildene lagret. Hvis du har lyst, kan jeg sende dem på mail til deg.
Ønsker deg en flott dag,
klem fra Karin

Christina sa...

Woww a stunning LO you made there Renate! Woww love the details you used!
Hugs Kristel

izi sa...

For en artig utfordring, og skal si du fant mange gamle skatter. Resultatet ble jo aldeles nydelig også.

Merete/Scrappeguri sa...

Oi, den ble virkelig lekker!
Masse flott du har funnet i syskrinet.

Mye fint å se i bloggen din, la meg som følger -så jeg kommer innom igjen.

Ha en fin uke!

Sylvia sa...

wow såå lekker:-) Mange flotte detaljer her!!

Anne Bente sa...

wawwww så lækker, flotte detaljer
klemmm

Julie sa...

This is gorgeous. Glad that the shabby challenge made you want to scrap. Thanks for playing along with us at shabby.

oheidia sa...

Se hun scapper! og så flott det ble!!

Hærlig bilde da og kjempefine ting du har funnet fra syskrinet! Slike minner er veldig verdt å ta vare på.

Håper du har det bra. Har det ganske så bra- Var hos kiropraktor i dag og fikk behandling og kortisonsprøyter i ryggen - litt ettervirkning etter at jeg falt for noen uker siden og sov faktisk ingenting natt til mandag (en riktig så sliten og sur mamma har jeg vært en stund nå). Men, nå lovet kiropraktoren at jeg skulle bli helt fin fra torsdag av - så vi får se!

unni's scrappeboble sa...

Dennne var no berre knallfine med dei nyyydelige fargane ilag, og dei flotte detaljane :) Du e dyktig.

Pinklady 68 sa...

Wow, så lekker LO!!!
Nydelige farger, koselige bilder og masse flott stæsj:-)
Kjempe flott rosa julekort i forrige innlegg også!

Ha en fin uke! Klem Laila.

Vibeke sa...

Denne er bare så flott og nydelig, Renate!! Digger bildet - og alle de fine detaljene dine!! Flott shabby scrapping:)

Så moro at du kom deg i gang med scrappingen igjen!!! Du må ikke gi deg nå - håper på mange lekre Loer fra deg fremover:)

Takk for at du er med hos Let´s get shabby :)

*marion* sa...

Så deilig å de noe som er scrappa fra din kant dette ahr eg venta på lenge å den er skjønn klem marion

Meretekj sa...

Nå må du ikke la det gå lenge til neste gang du scrapper en lo;)
Denne var kjempeflott!
Artig at bildet er tatt i Målselv, det er nabokommunen her.
Masse klemmer

CorinneD. sa...

It's so beautiful!!!!!!
thanks for playing with us at shabby!
hugs from france!
corinne

aina sa...

wow!! Kjempefiiin! Masse herlige detaljer, skikkelig morsomt med alle skattene fra syskrinet! Ha en flott kveld :-)

Gayle Price sa...

I love your page and all your shabby "sewing box" detail. So glad you have decided to scrap again and join in with us at Lets Get Shabby.

mandysea sa...

I love the treasures that you have chosen... so appropriate to the era of the photos!! Gorgeous colour!
Thanks for playing along with us at Shabby!

Scrappegal sa...

Oh my good! :)
Jeg kan ikke få beskrevet med ord hvor nyyyydelig denne LO'en er!!!!! Det var veldig koselig å se deg scrappe en LO igjen! Og du verden så vidunderlig vakker den blei!!! Så nå håper jeg det blir flere LO'er framover! For du er så kanon dyktig, Renate!!!! :)

Klem fra den andre Renate! :)

Ruth Philps sa...

Wow!! I love the use of the vintage undergarment (bra/corset) straps!!
The photos are spot on too...all those ladies knitting..you never see that nowadays.
Thanks for playing along with us at Shabby:)

Kirsty sa...

Fabulous page! Love your sewing box items :)

yumiko sa...

What a stunning layout!!!
The photo is nice,too!!
Thank you for playing along with us at Shabby!!!See you again!!