mandag 13. desember 2010

Serviettringer-teutorial

Siden jeg ikke har funnet noen serviettringer som jeg har hatt lyst til å kjøpe, så har jeg jammen meg laget meg egne og jeg vil gjerne dele denne lille teutoritalen med dere.

Jeg har startet med å finne frem det jeg skal bruke. En bazzill, jeg valgte en hvit en, og så har jeg funnet frem masse fine rester av diverse julepapir som jeg gjerne ville få brukt opp. Lange smale biter egner seg veldig godt til dette formålet.
Jeg har og funnet frem omtrent den pynten jeg vil bruke i de fargene som jeg ville ha.

Jeg har så kuttet av bazzillen i lange biter i hele arkets lengde med en bredde på 7,5 cm.
Så har jeg brukt en puncher, gjerne ulike og laget mønster på begge sider av hver stripe, før jeg delte de i to på tvers. Bitene ser da slik ut:

Så har jeg kuttet til striper av mønsterark og limt på og blyd papiret godt mens det har tørket og det kan lønne seg å kutte mønsterarket en halv cm lengre enn bazzillen siden det blir kortere når man bøyer arkene. Husk å sverte kantene før du limer på mønsterarket om du ønsker dette.
Så er det bare å dekorere i vei med alt du har lyst til. Jeg har brukt blader, bling, blomster, perlestreng og diverse krystaller.
Så har jeg brukt klesklyper til å holde skjøtene sammen mens limet tørker.

Og slike ser mine ut her ferdig, klare til å pynte mitt julebord.


5 kommentarer:

Tone sa...

Rålekre Renate - disse må jeg også prøve ser jeg;)

Ha en flott uke - klem:)

Askepott sa...

Du er altså bere så kreativ at men blir rent misunnelig. :-))

Christina sa...

Thanks for the beautiful tutorial!!
Hugs Kristel

Tonje sa...

For noen herlige serviettringer, og for en fantastisk ide!

livmme sa...

utrolig lekre altså <3 <3